تبلیغات
پدافند فرهنگی - منافقان در مسجد ضرار
33سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
? حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
? دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
? مترلینگ
پدافند فرهنگی
,, خوش آمدید,, ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنید
img img img
22سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
? حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
? دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
? مترلینگ
درباره سایت
مشاهده مطالب سایت

درباره سایت

درباره ما

مدیر سایت
img img img
11سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
? حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
? دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
? مترلینگ

امکانات سایت

تاریخ روز

مطالب سایت

img img img
چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 09:06 ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم 

انتخاب مردم در هر زمان در برابر دعوت پیامبران الهی به خداوند تبارک تعالی  از سه حالت خارج نسیت : 
1. آن که به پیامبر خدا ایمان می اورند و دعوت او را در ظاهر و باطن می پذیرند.(مومنان)
2. آن که به دعوت پیامبران کفر می ورزیدند و علنا با پیامبران مخالفت می کردند.(کافران)
3. آن که به ظاهر دعوت پیامبر را قبول می کردند ولی در اصل برای بر اندازی و یا خلل در کار پیامبر فعالیت می کردند.(منافقان)
اما در زمان های مختلف این منافقان بوده اند به طور مثال :
1. در زمان حضرت موسی که گوساله سامری را آوردند ،و حضرت موسی در آخر امر آن گوساله را آتش زدند. 
2. در زمان حضرت محمد صل الله علیه و آله که در این موضوع می خواهیم صحبت کنیم . 
3. در زمان امام حسین علیه السلام که افرادی منافق گونه حتی به خاطر پیروزی بر امام در جنگ مساجدی ساختن که ائمه از مساجد به مساجد ملعونه یاد می کنند . 
و اما عده ای از منافقان که در زمان  حضرت محمد صل الله علیه و آله بودند ، در این جا می خواهیم در مورد این موضوع باهم صحبت کنیم :
زمانی که پیامبر به کمک مردم مدینه اولین مسجد را در مدینه زدند به نام مسجد قبا و خودایشان در آنجا نماز خواندن و افتتاحش کردند. عده ای از به ظاهر مسلمانان تصمیم گرفتن مسجدی در نزدیک این مسجد بزنن تا چند تا از خواسته های خودشان را با آن برآورده کنند ، زیرا آن ها خوب فهمیده بودند اگر بخواهند اسلام را خراب کنند باید از داخل این کار را بکنند. . این مسجد پوشش خوبی برای ان ها بود.این مسجد را به بهانه روز های بارانی و همچنین کمک به بیماران و از کار افتادگان ساختن ؟؟؟!؟؟!؟ حتی به پیامبر را دعوت کردند برای افتتاح این مسجد مثل مسجد قبا در آن نماز بخوانند ، اما حضرت به خاطر غزوه تبوک این کار را موکول کردند برای بعد از جنگ ..... و بعداز  جنگ نیز به وسیله آیه ی {{{{وَ اَلَّذِینَ اِتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِرََاراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِیقاً بَیْنَ اَلْمُؤْمِنِینَ وَ إِرْصََاداً لِمَنْ حََارَبَ اَللََّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنََا إِلاَّ اَلْحُسْنى‏ََ وَ اَللََّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكََاذِبُونَ‏ }}}} 
 از جانب وحی از هدف شوم این بنیان گزاران این مسجد اگاه شدند و دستور دادن آن را خراب کنند و بسوزانند و در خرابه های آن آشغال های خود را بندازند تا دیگر هیچ استفاده ای از آن نشود .  
؟؟؟؟؟وَ اَلَّذِینَ اِتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِرََاراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِیقاً بَیْنَ اَلْمُؤْمِنِینَ وَ إِرْصََاداً لِمَنْ حََارَبَ اَللََّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنََا إِلاَّ اَلْحُسْنى‏ََ وَ اَللََّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكََاذِبُونَ‏؟؟؟؟؟؟
و آنهایی که مسجدی اختیار کردند که مایه زیان و کفر و پراکندگی میان مومنان است ، و [ نیز ] کمینگاهی است برای کسی که قبلاً با خدا و پیامبر او به جنگ برخاسته بود ، و سخت سوگند یاد می‏کنند که جز نیکی قصدی نداشتیم . و [ لی ] خدا گواهی می‏دهد که آنان قطعاً دروغگو هستند .
اما اهداف اصلی این افراد از زدن یه مسجد چی می تونه باشه ؟ این سوال را خداوند جواب می دهد :
1- منظور آنها این بود كه با این عمل ضرر و زیانى به مسلمانان برسانند (ضرارا).
 ضرار به معنى زیان رسانیدن تعمدى است، آنها در واقع درست به عكس آنچه ادعا داشتند كه هدفشان تامین منافع مسلمانان و كمك به بیماران و از كار افتادگان است، مى‏خواستند با این مقدمات پیامبر اسلام را نابود و مسلمانان را در هم بكوبند و حتى اگر توفیق یابند نام اسلام را از صفحه جهان براندازند.
2- تقویت مبانى كفر و بازگشت دادن مردم به وضع قبل از اسلام (وَ كُفْراً).
3- ایجاد تفرقه در میان صفوف مسلمانان، زیرا با اجتماع گروهى در این مسجد، مسجد" قبا" كه نزدیك آن بود و یا مسجد پیامبر ص كه از آن فاصلهداشت از رونق مى‏افتاد (وَ تَفْرِیقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ).
از این جمله- آن چنان كه بعضى از مفسران استفاده كرده‏اند- چنین بر مى‏آید كه نباید فاصله میان مساجد آن چنان كم باشد كه روى اجتماع یكدیگر اثر بگذارند، بنا بر این آنها كه روى تعصبهاى قومى و یا اغراض شخصى مساجد را در كنار یكدیگر مى‏سازند، و جماعات مسلمین را آن چنان پراكنده مى‏كنند كه صفوف جماعت آنها خلوت و بى‏رونق و بى‏روح مى‏شود، عملى بر خلاف اهداف اسلامى انجام مى‏دهند.
4- آخرین هدف آنها این بود كه مركز و كانونى براى كسى كه با خدا و پیامبرش از پیش مبارزه كرده بود و سوابق سوئش بر همگان روشن بود بسازند تا از این پایگاه نفاق، برنامه‏هاى خود را عملى سازند (وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ).
ولى عجب این است كه تمام این اغراض سوء و اهداف شوم را در یك لباس زیبا و ظاهر فریب پیچیده بودند، و حتى سوگند یاد مى‏كردند كه ما جز نیكى قصد و نظر دیگرى نداشتیم (وَ لَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلَّا الْحُسْنى‏).
جالب آن است که آن ها سوگند می خوردند که ما اینچنین قصد هایی را نداشتیم ، اما خداوند در ادامه این آیه آن ها را سخت محکوم کرده و دست آن ها را برای پیامبر رو کرده : وَ اَللََّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكََاذِبُونَ‏ ولی تاکیدات خداوند در این جمله : 
1. اسمیه بودن 
2. آمدن ان 
3. لام ابتداییت بر سر کاذبون 
4. کاذبون فعل ماضی نیامده این گونه آمده تا استمرار آن را تا زمان حال را مطرح کند . 
نکته ها و برداشت ها از این آیه : 
1 دشمن، از مسجد و مذهب، علیه مذهب سوء استفاده مى‏كند، ظاهر شعارها و القاب، فریبمان ندهد! «اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً»
3 مسجدسازى مهمّ نیست، باید انگیزه‏هاى بانیان و متولّیان خالص باشد. «اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ ...»
4 در اسلام، هر گونه ضرر، ممنوع است، گرچه تحت عنوانِ مسجد باشد. «اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً»
5 احترام و قداست مسجد، در شرایطى كه مورد سوء استفاده دشمنان باشد، برداشته مى‏شود. (با توجّه به شأن نزول) 
7 هر مسجدى كه عامل تفرقه میان مسلمانان باشد، مسجد ضرار است. «اتَّخَذُوا مَسْجِداً» ... «تَفْرِیقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ»
8 منافقان در خدمت كفّارند. «إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ» 
9 هنگام جنگ با دشمنان خارجى، از توطئه‏هاى دشمنان داخلى غافل نشویم.
10 شكستن وحدت مسلمانان، همطراز كفر است. «كُفْراً وَ تَفْرِیقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ» 
11 سوگند دروغ، شیوه‏ى منافقان است. «لَیَحْلِفُنَّ» 
12 فریب ادّعاها و تبلیغاتِ حقّ به جانب دشمن را نخوریم. «إِنْ أَرَدْنا إِلَّا الْحُسْنى‏» 
13 دروغگویى خصلت كفّار و منافقان است. «إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ»
نظرات
سه شنبه 17 مرداد 1396 04:52 ب.ظ
Hello! This is my first visit to your blog!
We are a team of volunteers and starting a new initiative
in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You
have done a extraordinary job!
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:09 ق.ظ
Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would
really make my blog stand out. Please let me know where you
got your design. Bless you
سه شنبه 22 فروردین 1396 04:33 ق.ظ
Hello there, I discovered your web site by means of Google even as
looking for a comparable matter, your web site came up, it looks great.
I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, just become alert to your blog through Google, and located that it's truly informative.
I am going to be careful for brussels. I'll appreciate if you happen to proceed this in future.
Numerous people can be benefited from your writing. Cheers!
ارسال نظر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
img